Az AND 1 Mix szalag gyûjtemény külsõ megjelenésében származását tekintve az AND 1 1998-as Ron Naclerio féle és egy átlag videokazetta keveréke. Ron Naclerio - New York's Cardoza Középiskola csapatának edzõje, aki nyaranta AAU gyerekeket edzett, beleértve Rafer Alstont. Rafer Alson volt az, akit az AND 1 nem sokkal késõbb az elsõ cipõ “forgatóként” (shoe endorser)mutatott be, anélkül, hogy NBA szerzõdéssel rendelkezett volna. A kazetta házivideó minõségû volt, ügyetlen, dülöngélõs kameramozgásokkal, rossz felvételi szögekkel, s majdnem olvashatatlan audio képpel megjelenítve a fiatal Alstont new york játszóterein és tornatermeiben mutatva, ahogy fura esetlen mozgássorokat produkált A legenda szerint az emberek az AND 1-nél a cégtestület irodájának környezetében, Philly-n kívül, elõször Skip félekazettát használták,jobbáéra maguk és azok szórakoztatására, akik az irodába látogattak.
Lévén csak néhány tévékészülék a cég apró irodájában, könnyû volt összetrombitálni az embereket, hogy azok újra és újra hangos üdvrivalgásokkal és kiáltásokkal, néhol “nem csinálja meg” közbeszólsokkal kísérve tekintsék meg a felvételeket, melyeken Skip át-áõtvert egy-egy védõt. Míg az AND ‘ marketingesei tudták, a kazetta több célt is szolgálhat, pusztán az AND 1 dolgozóinak szórakoztatásánál, nem nagyon tudtak mit kezdeni vele. Egészen addig nem ismerték fel a felvételek jelentõségét, amig a Haverford College (H. Fõiskola) közelében fel nem vettek egy sorozatnyi tévéreklámot és nem fényképeztek újsághirdetési reklámanyagot. Az AND 1 összegyûjtötte a fõiskoláról aktuális NBA-s forgatóinak(endorser) névsorát, hogy felvegye a “Moves” kampányt. Három nap leforgása alatt az NBA sportolói Darryl Armstrong, Rex Chapman és a frissen leszerzõdött Larry Hughes, Raef LaFrentz, Toby Bailey and Miles Simon Philadelphiaba érkeztek s edzeni kezdtek egy edzõteremben, mialatt a cég reklámügynöksége filmen próbálta megörökíteni az õket jellemzõ mozdulataikat. A játékosok egy emberként nézték végig újra és újra a Skip féle kazettát abban a három napban. Majd megpróbálták utánozni Skip videón látott mozdulatait, próbálván kialakítani és tökéletesíteni az új mozdulatsorok gyûjteményét. Amikor a legenda maga a forgatás utolsó napján a helyszínre látogatott, Skip volt a pálya koronázatlan királya, s az AND 1-nél akkor világosodott ki a felvétel jelentõsége. Sok “mi lenne ha” és “ talán tmegpróbálhatnánk” közepette az AND 1 sikeresen adoptálta a korai deszkás felvételek sikeres modelljét, s eldöntötte kiadja a Skip féle kazettát. Hozzá raktak némi zenét, s kiadták az elsõ Skip féle kazettat, eljuttava az ország kosarasainak 1999 nyarán.
A cég limitált sorozatot adott ki a kazettából, 50 000 példányt, s elküldte táborokba, klinikákra. A válasz gyors volt és egyféle: küldjetek még! A kazetta egyik napról a másikra csinált Skipbõl szenzációt, széles közönséggel és rajongótáborral, kosarasokkal, akik tolakodtak a maguk kis saját példányáért. Ekkor történt, hogy az AND 1 beépítette a a Mix Tape-t a FOOT Action-be. A program szépségét az adta, hogy minden kisgyerek, aki bármit-akármit vett a Footactionben kapott egy Mix Tapet az AND 1-tõl. 200 000 Mix Tape áramlott ki a Footaction boltjain át 3 hét alatt, a valaha létezett legsikeresebb promóció volt a hazai kiskereskedések történetében.
Az AND 1 a reklámügynökséggel karöltve gyorsan terjedõ vírus módjára küldte szét embereit szerte az országba, hogy rögzítse a nyár eseményeit és megtalálja a legjobb mozdulatokat, vagyis a legjobb játékosokat, amiket aztán filmre vehetnek a késõbbiekben. 1999 augusztusában .az AND 1 megszerzett egy helyi legendát, Main Event-et, s játékott indított annak szülõvárosában Lyndenben, New jersey-ben, összegyûjtve és játékra bírva a környék legjobb utcai kosarasait, mint pl. Waliyy Dixon-t. Az biztos volt, hogy az AND 1 meghozta döntését: a kamerákat folyamatosan mozgásban tartva rögzít mindent, amit klátni kell, s elkezd közvetlenül kapcsolatot kiépíeni az utcákon lévõkkel, a játékosokkal magukkal.
Ugyanazon a nyáron, az AND 1 bejelentette a terveit a “Platina Játékos” játékkal kapcsolatban, melyet a Hunter Fõiskolán New York-ban tartanak majd. Pár hónapos tervezés és kivitelezés után a marketinges capaat Skiphez és Main Event-hez fordultak segítségért, hogy segítsenek összehozni egy kis különítményt a new york-i játékra. Ezzel egyidõben az AND 1 elkezdett szórakoztató eszközöket rögzíteni a játékra, s elkezdett ötletelni arról, hogyan lehetne a játékról értesíteni az embereket. Felismerték, hogy teljesen más felvételeket készíteni a nagy labdáról és más reklámozni a játékot, jegyeket eladni, rappert találni a showman posztjára és megtölteni a sportarénát. Így született meg az AND 1 Mix Tape Turné. Az a csapat szervezte meg az elsõ egész nyarat betöltõ turnét 2000-ben, majd a még nagyobb 2001-st, akik a Hunter Fõiskolai játékot is megszervezte. A második turné után felpörögtek az események. A Nike és a Reebok megpróbáltak reklámjaikben közel kerülni az utcai kosárpályákhoz, sõt, egyes AND 1-s játékosokat is szerepeltettek kampányaikban. De a sok trónkövetelõ ellenére, az AND 1 tartotta pozicióját az utcai kosárpályákon és bõven kapott elismerést, megbecsülést a játékosoktól, rajongóktól és a viszonteladóktól. Amikor az AND 1 kiadott egy DVD ösdszeállítást, az elsõ DVD-jét, “Négy rész, egy szerelem” (Four Volumes one love) címmel visszafordíthatalanul bebetonozta magát az autentikus kosárlabda cég szerepébe, s elõidézte azt az igényt, hogy még több embnerhez eljutassa a turnét és azt még extrémebbé varázsolja.
Az AND 1 elõször kezdte el VHS és DVD formában is árulni kazettáit. Az 5. rész, melyet elõször árusítottak kiskereskedõk, meg sem állt, amíg az elsõ számú sport videóvá nem lett az országban, 2002-s júliusi forgalomba hozatala után.
A cég, az 5. nyári road show-ra készülve, immáron 30 város érintésével, sem mellõzte az elsõ turné lényegét adó részleteket. Együttmûködõ partnereik felismerték az AND 1 Mix Tape Turné jelentõségét, s ennek következtében csillagászati összegeket kezdtek költeni a turnéra. Az AND 1 még mindig a kosárlabdát próbálta a figyelem középpontjába tenni, abban az univerzumban, amit a hip-hop, a fiatal gyerekek és az önkifejezés fontossága épített fel, s ami a játék stílusát is befolyásolta. Az AND 1 továbbra is fenntart ingyen klinikákat a városokban, ahova ellátogat, támogat különbözõ jótékonysági szervezeteket. Az AND 1 továbbra is tart nyílt bemutatókat azon gyerekekkel, akik szeretnék megmutatni a tehetségüket a nyilvánosság elõtt. Az AND 1 Mix Tape Turné még mindig életszerû. |