rap,hip-hop,r&b,streetball
rap,hip-hop,r&b,streetball
Kezdlap
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Time
 
Nvnap
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
fasza
 
Link
 
Street Ball
 
Statisztika
Induls: 2006-02-14
 
Ez Gz!!!
 
Pr Nba csapat linkje
 
Szavazs
Te miben nyomod?

Nba
And1
YPA
K1x
Notic
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Kosaras videok
 
Egyenlegfeltlts
 
Kosaras...
 
Trtnelem
 
And1
 
A kosrlabda trtnete

Az egyik snek tekinthet labdajtkot az amerikai bennszlttek jtszottk. A majk s az aztkok vltozatban egy falra erstett fm gyrn kellett ttni a csapattagoknak egy golyt. A majk jtka kegyetlen volt: a vesztes csapatot felldoztk az isteneknek...

A mai rtelemben vett kosrlabda 1891-ben szletett az Egyeslt llamokbeli Springfieldben. Akkoriban dr. James A. Naismith (1861. november 6. - 1939. november 28.) volt a Springsfieldi Testnevelsi Fiskola testnevel tanra. Mint az iskola futballedzje azt a feladatot kapta, hogy talljon ki egy olyan rdekes jtkot, amelyet a dikok a tli hnapokban tornateremben jtszhatnak.

A vletlen segtett: egy, a terem sarkban ll szibarackos kosrba dobta a labdt, amikor hivattk. Visszatrve ltta, hogy tantvnyai az unalmas gyakorlatok helyett a kosrba val doblssal prblkoznak. Megtetszett neki az tlet, s kt hten bell elkszlt a jtk tervezete.

Naismith az albbi t alapelvbl indult ki, amikor a jtk szablyait megalkotta:

1. A jtkot gmbly labdval, kzzel jtsszk.

2. A jtkosok nem futhatnak a labdval.

3. Brmelyik jtkosnak joga van a plyn tetszs szerinti helyet elfoglalni.

4. A jtkosok kztt ne legyen ers szemlyi rintkezs.

5. A labdt "a vzszintesen nyl kapuba", kosrba kell dobni, amelyet a jtkosoknl magasabban kell elhelyezni.

A jtk bemutatshoz kt fbl kszlt barackos kosarat felszereltetett a tornaterem erklyre. A kosr magassgi elhelyezse az erkly magassgbl addott, s ez a 10 lb (3,05 mter) olyan tkletes gyrmagassgnak bizonyult, hogy a mai napig sem vltozott. Az els mrkzst 1891. december 21-n a javthatatlanok osztlynak 18 dikja futball-labdval jtszotta. A labdabirtoklnak pattogtatni kellett a labdt mikzben szaladt. A ports egy ltrn lt, hogy kivegye a kosrbl a labdt, ha valaki kosarat rt el. Sok dolga nem akadt, mert a meccs vgeredmnye 1-0 lett.

Az j jtknak nagy sikere volt. Naismith ksbb 13 pontban rgztette a kosrlabda jtkszablyait, melyben elsdleges szempontnak tartotta, hogy a jtkban inkbb az gyessg dominljon, mint a nyers fizikai er. A szablyokat a Triangle (Hromszg) magazin 1892. janur 15-i szmban kzz is tettk New Game (j Jtk) cmmel.

AZ ELS 13 SZABLY A labda brmely irnyba dobhat egy vagy kt kzzel.

A labda thet brmely irnyba egy vagy kt kzzel (sohasem kllel).

A jtkos nem futhat a labdval. A jtkosnak arrl a helyrl kell eldobnia a labdt, ahol elkapta; engedmny tehet annak a jtkosnak, aki futs kzben kapja el a labdt.

A labdt kzzel kell megfogni. A labda tartsra a karok vagy a test nem hasznlhat.

Tilos az ellenfelet brmilyen mdon vllal vagy kzzel lkni, megfogni, gncsolni vagy tni. A szably megsrtsrt els alkalommal szemlyi hibt kell tlni, a msodik alkalommal a kvetkez kosr elrsig a jtkost ki kell lltani a jtkbl, vagy abban az esetben, ha nyilvnvalan srlst akart okozni ellenfelnek, akkor az egsz jtkbl ki kell zrni, s a helyre csere sem llhat be.

Szemlyi hibnak szmt a labda tse kllel, illetve a 3., 4. pontbeli, valamint az 5. szablyban lertak megsrtse.

Ha brmelyik csapat hrom egymst kvet szemlyi hibt kvet el, gy szmt, mintha a msik csapat kosarat rt volna el. (Egymst kvet azt jelenti, hogy ekzben a msik csapat kzben nem kvet el szemlyi hibt).

Kosarat akkor rnek el, amikor a labdt a fldrl a kosrba dobjk vagy tik, s az a kosrban marad, feltve, hogy azok, akik a kosarat vdik, nem rintik, vagy mozdtjk meg a kosarat. Ha a labda a kosr szln van, s az ellenfl megmozdtja a kosarat, akkor a kosr rvnyes.

Amikor a labda hatrvonalon kvlre kerl, akkor az a jtkos dobhatja be a jtktrre, aki azt elszr megfogja, vits esetben a jtkvezet dobja be a jtktrre. A bedobsra 5 msodperc ll rendelkezsre. Ha a jtkos ez id alatt nem vgzi el a bedobst, akkor az ellenflre szll t a bedobs joga. Ha brmelyik csapat szndkosan tovbb kslelteti a jtkot, a msodik jtkvezet szemlyi hibt tl ellene.

A msodik jtkvezet feladata, hogy a jtkosokat figyelje s jegyezze a szemlyi hibkat, s rtestse az els jtkvezett, amikor egy csapat a harmadik egymst kvet szemlyi hibjt kvette el. Az feladata, hogy kizrja az 5. pontban vtkesnek tallt jtkosokat.

Az els jtkvezet feladata a labdt figyelni. tli meg, hogy mikor van a labda jtkban, hatrvonalon bell, melyik csapat hozhatja jtkba, valamint mri a jtkidt. (tli meg a kosarakat, s szmon tartja az eredmnyt, azokon a feladatokon tlmenen, amelyek termszetes feladatai az els jtkvezetnek.

A jtk ktszer 24 perces flidkbl ll, kzte 5 perces sznettel.

Az a csapat a gyztes, amelyik ez id alatt tbb kosarat r el. Abban az esetben, ha az eredmny dntetlen, a jtk – a csapatkapitnyok egyetrtsvel – folytathat a kvetkez tallat elrsig.

Az els kznsg eltti mrkzst 1892. mrcius 2-n jtszottk a springfieldi iskola tanrjai s dikjai. A tbb mint ktszz nz eltt a dikok 5-1-re vertk a tanrokat. Nem sokkal ezutn a jtkot bemutattk Mexikban, ezzel megkezddtt a kosrlabda vilgot meghdt krtja. Ugyanebben az vben a hartfordi Lew Allen drtvzas kosarat ksztett, ezzel helyettestettk a barackos kosarakat.

A jtk kzben nhny nz azzal szrakoztatja magt, hogy elti a kosr fel tart labdkat. Az ilyen nzktl 3,6 m 1,80 m mret palnkokkal vdik meg a labdt. 1894-ben j hivatalos labdval kezdenek el jtszani. A rkvetkez vben l,80 m 1,20 m-es palnkokat fogadnak el. Tovbbi jdonsg, hogy bevezettk a bntetdobst.

jfajta gyrt talltak ki. A gyrre hlt erstettek, melynek az aljt egy ktl szortotta ssze. Amikor a ktelet meghztk a labda kiesett a kosr aljn. A tovbbiakban mr nem volt szksg a ltrs labdakiszedre.

A nknek sem kellett sokig vrniuk. 1893. mrcius 22-n lejtszottk az els ni mrkzst Northhamptonban, amit viszont a frfiak nem tekinthettek meg.

1896-tl kezdve a meznykosarak 2 pontot, a bntetdobsok 1 pontot rnek.

1896-tl az Amatr Sportszvetsgre szllnak t Naismith-rl a szablyok s azok vltozsaival kapcsolatos teendk. E szvetsg 1897-ben elrendeli, hogy egy csapat 5 fbl lljon, melyet vilgszerte elfogadnak. E korltozs meghozatala eltt akr 50-50 jtkos is lehetett egyszerre a plyn.

1905-re a kosrlabdt mr szinte mindenhol jtsszk: a legtbb kzpiskolban, egyetemeken, a hadseregben. Ebben az idben sok klfldi dik tanult a Springfieldi Sportiskolban. k juttatjk el a jtkot az cen msik oldalra. Egy volt springfieldi dik, Mel Rideout hozza t a kosrlabda jtkot Franciaorszgba, s gy Eurpba.

1909-10-ben elszr fogadjk el a szablyokban az vegpalnkot. Egy jtkosnak, miutn elkvette a negyedik szemlyi hibjt, automatikusan ki kell vlnia a jtkbl.

1923-ban elrjk, hogy a bntetdobst annak a jtkosnak kell elvgeznie, aki ellen a hibt elkvettk. Ez ideig elssorban amerikai kosrlabda szablyokrl beszlhetnk. A vilg tbbi rsze innen vesz t egy-kt jdonsgot.

A szablyok nem voltak vilgszerte egysgesek. A vilg YMCA Bizottsga a springfieldi iskolval egyttmkdve megalaptja 1927-ben Genfben a Testnevelsi Nemzetkzi Iskolt. Ez az iskola az eurpai nemzeti szvetsgek rszvtelvel 1932 jnius 18-n egy konferencit hvott ssze Genfben, melyen 8 tagorszg megalaktotta a Nemzetkzi Amatr Kosrlabda Szvetsget, a FIBA-t (Federation International Basketball Amateur). A FIBA els elnke Leon Bouffard (Svjc), ftitkra Renato Williams Jones (Nagy Britannia) lett.

A FIBA alapt kongresszusn kidolgoztk az els nemzetkzi szablyokat is:

Minden csapat 5 jtkosbl s 2 cserejtkosbl llt utbbiak ktszer lphettek plyra a mrkzs folyamn. Minden meznybl illetleg bntetdobsbl elrt kosr utn kzpkri feldobssal folytatdott a jtk.

A szablyok alapveten nhny kisebb vltozstl eltekintve az Egyeslt llamokban elfogadott szablyokon alapultak. A kongresszuson elhatroztk, hogy a szablyokat minden 4 vben - az Olimpia vben - fellvizsgljk, s a szksges mdostsokat egy erre a clra alakult gynevezett Technikai Bizottsg fogja kidolgozni.

1935-ben a NOB hivatalos sportgknt fogadja el a kosrlabdt az egy v mlva esedkes Berlini Jtkokra. Ez volt az els igazn nagy nemzetkzi verseny, ahol a jtk egysgessgnek is vizsgznia kellett. Az aranyremrt az Egyeslt llamok 19-8-ra verte Kanadt. A mrkzst szakad esben jtszottk le.

A berlini FIBA kongresszus j szablyokat vezetett be a vdekezs s tmads egyenslynak megtartsa, valamint a magas jtkosok elnyeinek cskkentse rdekben. Hrom idt lehetett krni. Eltrltk a minden elrt kosr utni feldobst. Ettl kezdve folytatdik kosrszerzs utn alapvonali bedobssal a jtk. j szably, hogy a plyt kt trflre osztjk s bevezetik a 10 msodperces szablyt, azaz a tmad csapatnak ennyi id ll rendelkezsre, hogy a vdtrflrl a tmad trflre juttassa a labdt. Az a jtkos, amelyik 4 szemlyi hibt kvet el, kill a jtkbl. A cserejtkosok szmt 5-re nvelik.

A II. Vilghbor miatt a kvetkez kongresszust csak 1948-ban tartottk Londonban. Bevezetik az USA-ban mr ngy ve hasznlt 3 msodperces szablyt. Ez a vltoztats a magas jtkosokat megakadlyozza a kosr alatti lldoglsban, gyorsabb, mozgalmasabb jtkot biztost. A cserk szmt 5-rl 7-re, az idkrseket 3-rl 4-re nvelik. Egy j szably alapjn a csapat a mrkzs utols 3 percben vlaszthatja az oldalbedobst a bntet dobsok helyett. Ez lehetv teszi, hogy a csapat a jtk vgn tartsa a labdt s az eredmnyt. Megengedik, hogy a jtkos dobskor, tadskor s labdavezets kezdetekor felemelje a tmaszlbt. Az zsiai jtkosok egyre gyakrabban alkalmazzk a tempdobst, az eurpaiak zme azonban ekkor mg gy vli, hogy erre csak az alacsony jtkosoknak van szksge.

Az Egyeslt llamokban 1949-ben megalakul az NBA (National Basketball Association).

A frfiak els Vilgbajnoksgt 1950-ben tartjk Argentnban. Ugyanebben az vben a ni vlogatottunk a Budapesten rendezett msodik Eurpa bajnoksgon az ezstrmet szerzi meg, majd 1956-ban Prgban ezt a teljestmnyt megismtli.

A Helsinki Olimpia utn a jtkosok megengedett hibnak szmt ngyrl tre nvelik. A jtk viszont unalmass vlik, mert a nyersre ll csapat hzza az idt, ezltal hossz percekig semmi sem trtnik. Az 1953-as moszkvai Eurpa bajnoksg dntjben az otthon jtsz szovjet csapat a magyarok ellen 15 percig meg sem prblt kosrra dobni. A magyar grda jtkosai kzl volt, aki gimnasztikzott, nehogy elmerevedjen.

A jtk veszlybe kerlt. Danny Biason 1954-ben egy nagyszer tlettel ll el, melyet az NBA-ben rgtn be is vezettek: a labdt birtokl csapatnak 24 msodpercen bell kosrra dobst kell megksrelnie. 1956-ban Melbourne-ben a tmadsi idt 30 msodpercre mdostjk, ezzel a labdatartsos idhzst szmzik a kosrlabdbl.

A szigortott terletet megnagyobbtjk – ekkor kapja meg a jelenlegi formjt – hogy ezzel is kijjebb szortjk a gyr all a magas jtkosokat. A Technikai Bizottsg jra egyenslyt teremt a vd s tmad kztt: a labdavezetst kezd jtkos kezt elbb kell, hogy elhagyja a labda, mieltt a tmaszlbt felemeln.

A tempdobs a leggyakoribb dobsformv vlik. Egyre tbbfle dobsi, tadsi s labdavezetsi technika jelenik meg. Az elzrst, mint a jtk fontos taktikai elemt mr mindenki ismeri. Gyakoriak a kt jtkoson alapul elzrs-levls kombincis jtkok, de az t jtkost egyszerre bevon figurk sem ritkk.

1960-ban a Rmai Kongresszus eltrli a kzpvonalat, mivel ha 30 msodperc alatt kosrra kell dobni a labdt, akkor a 10 msodperces szablyra nincs szksg. 1968-ban Mexikban viszont jra visszalltjk a kzpvonalat s a 10 msodperces szablyt.

Sajnos ekkor bonyoldnak a szablyok is. Az utols 5 percben minden hibt (faultot) 2 bntetdobssal bntetnek, abban az esetben, ha a faultolt jtkos nem rt el rvnyes kosarat. Ha mindkt csapat azonos slyossg bntetssel jr hibt vt, a bntetket nem dobjk le, hogy cskkentsk azokat a helyzeteket, amikor mindkt kosrra bntetket dobnak. Ha a bntetsek nem egyenlthetk ki, vagy az egyik oldalon tbb bntets halmozdik az egy akciban adhat bntetdobsok szma egy csapat javra nem haladhatja meg a 2 dobst plusz labdabirtoklst. Az esetek szles varicii megneheztettk a jtkvezetk lett s nha nehz helyzetbe kerltek amikor a kiegyenlthet s trlhet, majd az azutn fennmarad dobsok szmt kellett kiszmtaniuk. A szably olyan kompliklt lett, hogy sem a nzk, sem a jtkosok nem rtettk a jtkvezetk ltal meghozott tletet. 1964-ben Tokiban bevezetik a jtkfzis fogalmt, hogy egyrtelm legyen mettl meddig kell egy akciban elkvetettnek tekinteni a hibkat a kompenzland illetve halmozand bntetsek szempontjbl. Ezek a szablyok nem voltak igazn egyrtelmek, ennek ellenre 20 vet kellett vrni az eltrlskre.

A Tokii Kongresszuson jra rendezik a szablyknyvet, hogy ttekinthetbb, rthetbb, s knnyebben olvashatv tegyk. Ekkorra a tempdobst szinte mindenki hasznlja. A mrkzs egyre inkbb az egyni jtk fel toldik az ellentmadsok mind gyakoribbak, a dobott pontok szma nvekszik. A jtkosok fizikai kpessgei megnnek, a kosrlabdajtk mind mozgalmasabb vlik.

Ngy vvel ksbb Mexikban a gyr feletti kpzeletbeli hengert – amelyen bell a vd jtkos nem rinthette a labdt, a tmad viszont igen – eltrlik. Ettl kezdve amint a labda felpattant a gyrrl, mindkt jtkos rintheti a labdt. Az utols 3 percben minden elkvetett hibt 2 bntetdobssal bntetnek azonban a vtlen csapatnak joga van a bntetdobsok helyett oldalbedobst vlasztani.

1972-ben Mnchenben eltrlik az utols 3 perc szablyt. Tbb nincs klnbsg a mrkzs vge s a jtk tbbi rsze kztt. Ugyanakkor a nem dob jtkos ellen elkvetett szemlyi hibt csupn oldalbedobssal bntetik, ami nem igazn bntets. E szablyozs kvetkezmnye az lett, hogy a vd csapat szinte bntetlenl faultolhatta ellenfelt, hogy lehetetlenn tegye szmra a dobhelyzet kialaktst.

Az 1973-as barcelonai Eurpa Bajnoksgon a szemlyi hibk szma – klnsen a mrkzs vgn – rendkvl megntt. Az sszes mrkzst figyelembe vve az egy mrkzsre jut hibk szma 61-nl is tbb volt. Ez nagy veszlyt jelentett, gyors cselekvsre volt szksg. Mg Barcelonban j szablyvltozst javasoltak: ha egy csapat egy flidben 10 szemlyi hibt kvet el, az ezt kvet plyn lv jtkosok ltal elkvetett hibk bntetse 2 bntetdobs, kivve, ha a jtkos akkor vt hibt, amikor a csapata birtokolja a labdt. Ilyenkor a bntets a labda elvesztse, az ellenfl oldalvonali bedobsa. Az j szablyt 1974-ben vezettk be, s risi lpst jelentett elre.

A 10 csapathiba szably valban lecskkentette az elkvetett hibk szmt, s a montreali kongresszus 1976-ban vgleg elfogadta. jabb problmt az jelentett, hogy a 10 csapathiba elrse utn nem volt klnbsg a bntetsben, ha egy jtkost a meznyben, vagy dobs kzben faultoltak. Ezt a hrom a kettrt szabllyal kvntk megoldani: amikor is az a jtkos, akit dobs kzben faultolnak s a dobsa sikertelen, jogosult egy harmadik bntetdobsra, amennyiben az els kett valamelyikt kihagyta. Ha a faultols kzbeni dobs sikeres, a kosrszerz jtkos egy tovbbi bntett is dobhat.

Az 1980-as moszkvai kongresszus 10-rl 8-ra cskkenti a megengedett csapathibkat, hogy tovbb cskkentse a szemlyi hibk szmt. A csapatpadon lk ellen tlt technikai hibk szma megnvekedett. Elhatroztk, hogy az edzt automatikusan eltvoltjk, ha hrom technikai hibt rnak be ellene.

Elszr jelenik meg a szablyknyvben, hogy a szemlyi rintkezsek megtlsnek mik az elvei, hogyan kell meghatrozni, melyik jtkos a felels a szemlyi rintkezsrt. Ekkor kerl a szablyknyvbe a fgglegessg elve, amely kimondja, hogy a jtkosnak joga van a felette lev trre, valamint a levegben lv jtkosnak joga van oda lerkezni, ahol felugrsa pillanatban ms jtkos nem llt. Tisztzzk, hogy mi a szablyos s szablytalan vdhelyzet, mik az elvei az akadlyozs s belemens megtlsnek, stb.

1979-ben az NBA bevezeti a 3 pontos dobst. Ugyanezt az tletet fogadja el a FIBA 1984-ben, azonban a 3 pontos vonal tvolsga a kosrtl 6,25 m az NBA-ben alkalmazott 7,24 m helyett. Ez a szably j fejezetet nyit a kosrlabdban. E szably rvn az alacsony jtkosoknak nagyobb lehetsg jut a pontszerzsre. rdemess vlik tvoli dobsokkal ksrletezni, gy a vdjtkosoknak kijjebb kell hzdni a palnk all.

A plya mrett szlessgben 1 m-rel, hosszban 2 m-rel megnvelik. A csapathibk szmt 8-rl 7-re cskkentik. A hetedik csapathiba utni bntets megvltozik, az egy s mg egy szablyt vezetik be, azaz a jtkos csak akkor jogosult a msodik bntetdobsra, ha az elst bedobta. Eltrlik a hrom a kettrt szablyt. Ha a hibt ktpontos dobjtkos ellen kvetik el, kt bntetdobs jr, ha hrompontos dob ellen, akkor hrom bntetdobs a bntets. Az edz elleni technikai hiba bntetst szigorbb teszik: a kt bntetdobson fell a vtlen csapat oldalbedobssal folytathatja a jtkot.

1986-tl minden szndkos s kizr hibt, melyet egy plyn lv jtkos kvet el, a kt vagy hrom bntetdobson fell, a msik csapat javra adott oldalbedobssal bntetnek. A szably clja, hogy a szigorbb bntetssel cskkentsk az egyre gyakrabban elfordul ilyen jelleg hibkat.

1990-ben eltrlik a bntetdobs s oldalbedobs kzti vlaszts lehetsgt, valamint a jtkfzis fogalmt. Nem korltozzk az egy tmadsban elrhet pontok szma. A jtkvezetknek meg kell hatrozniuk az elkvetett hibk sorrendjt, s vgrehajtani a bntetdobsokat abban a sorrendben, ahogyan trtntek. Ezzel megsznik a bntetsek kompliklt szmtsa, minden sokkal egyszerbb s rthetbb mindenki szmra. A bntetk helyett oldalbedobs nem vlaszthat.

Az edzk, csapatksrk egyre gyakrabban szaladnak be a plyra hogy egy-egy tletet megvitassanak. Ennek megakadlyozsra bevezetik a csapatpad terlett. Abban az esetben, ha a csapatpadon lk kzl valaki elhagyja ezt a terletet technikai hiba tlhet az edz ellen. Ezen fell, ha valaki a csapatpad terlett elhagyja, amikor verekeds tr ki, azonnal ki kell zrni a jtkbl.

A jtkvezetknek mindkt trflen kell kezelnik a labdt. A bedob jtkos – miutn a jtkvezet tadta neki a labdt – az oldalvonal mentn nem mozoghat egy norml lpsnl tbbet. Bntetdobskor a labdrt ugr hat jtkos abban a pillanatban lphet a szigortott terletre, amint a labda elhagyta a bntetdob jtkos kezt.

Egy teljesen j szablyt vezetnek be. A jtkvezetk helyesbthetnek bizonyos tvedseket a bntetdobsok vgrehajtsval, valamint az eredmnnyel kapcsolatban.

1994-ben az egsz szablyknyvet tszerkesztik. A 220 perces flidej s a 412 perces negyedekbl ll mrkzs is egyarnt elfogadott. A bedobst mindig a hatrvonalon kvlrl ahhoz a ponthoz legkzelebb kell elvgezni, ahol a szablysrts trtnt. gy az alapvonalrl is trtnik bedobs, kivve az alapvonal kzvetlen palnk mgtti szakaszt. A dobmozdulat, levegben lev jtkos esetn, ismt addig tart, amg a jtkos le nem rkezik a fldre. A lpsszablyt teljesen jra fogalmazzk. Az elsknt talajra rkez lb lesz a tmaszlb, nem a htul lv lb, mint ez korbban volt.

A jtk egyik igen ltvnyos mozdulatt, amikor a tmadnak a gyr fl velik a labdt s az bezskolja, lehetv teszik, azaz a tmad jtkos rintheti a labdt a gyr szintje felett leszll gban, amennyiben tads trtnt. A szndkos hiba fogalmt sportszertlen hibra vltoztatjk. A jtkvezetk nem tlhetnek sportszertlen hibt csupn azrt, mert egy jtkos a mrkzs utols perceiben kveti el, hogy meglltsa a mrkzsrt. A sportszertlen hibt azonos mdon kell megtlni a mrkzs els perctl az utolsig. Eltrlik az egy s mg egy szablyt: helyette 2 bntett dobnak.

A kizr hiba bntetst azzal szigortjk, hogy ha jtkost, edzt vagy a csapatpad szemlyei kzl valakit kizrnak a jtkbl, annak a mrkzs vgig az ltzben kell tartzkodnia, vagy amennyiben gy dnt, elhagyhatja az pletet.

Bntetdobskor csak 6 jtkos ugorhat a lepattan labdrt: a bntetdob sv menti helykzkben felll hrom vd s kt tmad, valamint a bntetdob jtkos. A tbbi ngy jtkos a meghosszabbtott bntetvonal s a hrompontos vonal mgtt helyezkedhet el.

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Startolj innen
***** royal ***** startolj innen ! *****
 
A ht legjobbja
 
Szavazs
Szerinted milyen az oldalam?

Nagyon j
J
Elmegy
Rossz
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
google

Google

 
Szavazs
Melyik a kedvenc nba csapatod?

Pistons
Celtics
Heat
Lakers
Spurs
Cavaliers
Clippers
Bulls
Nets
Ms
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Hip-Hop shop
Hip-Hop Shop
 
Music
 
Elrhetsgek!
e-mail:mr.killah@freemail.hu msn:westside.city@hotmail.com
 
Videok
 
Haverok oldalai
 
J Tudni!
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros